Włączenie do projektu mebli zabytkowych i antycznych często oznacza parsowanie przedmiotów z ruchów estetycznych, które trwają dziesiątki lat lub wieki - lub, jeśli przedmioty należą do tego samego okresu, projektanci muszą zadbać o to, aby styl przestrzeni nie wydawał się przestarzały lub wtórny. Poprosiliśmy kilku projektantów Dering Hall o radę w zakresie przemyślanego doboru źródeł i stylizacji przedmiotów zabytkowych i antycznych w celu stworzenia przestrzeni, które są zarówno referencyjne jak i oryginalne. Zapoznaj się z ich przemyśleniami w tym miejscu.

  • Proces stylizacji: "Szukam dziwnych, wspaniałych i unikalnych przedmiotów i mebli. To urocze, jeśli pochodzą one z marką lub mają znaczenie historyczne, ale nie zawsze jest to konieczne. Naprawdę chodzi o to, czy będą one wyglądać dobrze w Twoim projekcie. Kupuj przedmioty, które naprawdę kochasz i nie możesz popełnić wielu błędów. Moja rada dotycząca stylizacji to, mieszaj i dopasuj - to o wiele bardziej interesujące! Ale nie przesadzaj."
  • Proces stylizacji: "Mieszać, mieszać, mieszać. Nie należy odtwarzać pokoju z przeszłości. Stwórz pomieszczenie, które przemawia do nas dzisiaj, mieszając zarówno współczesne, jak i zabytkowe elementy. Ekscytujące jest nadanie antycznego, nowego życia lub przedstawienie go w nowy, interesujący sposób. Działają one zadziwiająco dobrze we współczesnych przestrzeniach - szczególnie w połączeniu z dziełami sztuki współczesnej. I na koniec, bawcie się dobrze z projektem!"
  • Proces stylizacji: "Szukam ciekawych profili-sztuczek, które są dobrze wykonane i klasycznymi przykładami z epoki, lub elementu, który jest przeoczony, ponieważ ma tak złą tkaninę i potrzebuje trochę wizji i miłości, aby przywrócić go do życia. Nigdy nie kupuję czegoś, co ma problemy z konstrukcją - drewno jest trudniejsze do zrekonstruowania. W pomieszczeniu zazwyczaj lubię trzymać w podobnym zakresie ery, jak lata 70. i 80. Są epoki, które w naturalny sposób łączą się ze sobą i inne, które czują się jak konkurencja."
  • Proces stylizacji: "Uważam, że wybór odpowiedniego antyka jest bardziej alchemiczny niż naukowy. Uważam, że świetnie jest mieszać i dopasowywać okresy, kształty, formy i kolory, o ile przestrzegane są zasady skali i proporcji. Upewnij się, że to, co kupujesz, to prawdziwa praca z antykami - z dealerami i renomowanymi sprzedawcami, którym ufasz. Ucz się od nich. Oni mają dużą wiedzę."
  • Proces stylizacji: "Zawsze myślę o różnych rzeczach podczas zakupów vintage i antycznych - skali, stylu i odczuciu, palecie kolorów, niepowtarzalności przedmiotu i oczywiście w zależności od klienta, ceny. Nie wszyscy sprzedawcy antyków są tacy sami - chcesz kupić u doświadczonych sprzedawców i od tych, którzy są sprawdzeni, aby upewnić się, że otrzymujesz prawdziwą ofertę".
  • Proces stylizacji: "Szukam estetycznej adekwatności do konkretnego projektu i klienta, poczucia ponadczasowości, poczucia duszy i stanu przedmiotu. Mam tendencję do nadawania priorytetu sylwetce, fakturze, materiałowi i skali w okresie trwania przedmiotu. Efektem tego jest nakładanie się okresów i spójność namacalnych detali - podstawa współczesnego podejścia. Poznaj swoje źródła i odrób pracę domową! Ważne jest, aby pracować z zaufaną siecią".
  • Proces stylizacji: "Użycie antyków dodaje dodatkowej warstwy osobowości i charakteru do udekorowanego pomieszczenia. Uwielbiam, gdy znajduję duże meble, które uzupełniają ścianę. Jest to bardzo satysfakcjonujące. Kiedy używa się zbyt wielu mebli z danej epoki, można stworzyć historyczne wnętrze. Niektóre domy wymagają pewnego okresu; na przykład północno-wschodni dom z gontu na wybrzeżu wygląda świetnie z wyposażeniem z przełomu wieków. Z drugiej strony, nie jestem fanem zbyt wielu stylów antyków w jednym pokoju."
  • Proces stylizacji: "Czasami szukamy olśniewających kawałków z epoki, które są pięknie i fachowo zachowane, a innym razem, przedmioty, które nie mają zbyt wiele lat i są dziwniejsze z charakterem, mogą być w sam raz. Błędem jest włączanie elementów, które nie są w jakiś sposób przekonywujące, i zakładanie, że aby dany przedmiot był przekonywujący, musi być kosztowny. Pomieszczenia z epoki są świetne dla muzeów. W mojej pracy nigdy nie robimy periodyków-okresów! Nie ma nic bardziej stęchłego i martwe przestrzenie po prostu mnie nie interesują."

Zobacz także: 12 wskazówek Feng Shui do stworzenia sypialni marzeń

Warto przeczytać